Γεια χαρά,
Επισκέπτης
|
Όλα τα θέματα περί πιστολίων
ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ GLOCK 17 9Χ19
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ GLOCK 17 9Χ19 12 Χρόνια 7 Μήνες ago #4
|
Το πιστόλι G. 17 διαμετρήματος 9Χ19 της Αυστριακής Glock, κυκλοφορεί ήδη από το 1980 μέχρι σήμερα και στην παγκόσμια αγορά η επιτυχία που έχει γνωρίσει είναι αξιοσημείωτη, αφού έχει καταφέρει να εισχωρήσει δυναμικά στις αγορές χωρών οι οποίες παραδοσιακά έχουν και οι ίδιες μεγάλες εταιρίες κατασκευής όπλων. Εφευρέτης και κατασκευαστής του G.17 είναι ο Αυστριακός μηχανικός Gaston Glock που γεννήθηκε το 1929. Όλο και περισσότερες αστυνομικές υπηρεσίες στην Αμερική (SWAT κλπ) αλλάζουν τα παλιά τους περίστροφα και πιστόλια και εφοδιάζουν τους αστυνομικούς τους με Glock, ενώ όλες σχεδόν οι υπόλοιπες αστυνομίες του κόσμου επιτρέπουν την αγορά του πιστολιού αυτού από τους αστυνομικούς τους που θέλουν να διαλέξουν εκείνοι το πιστόλι τους. Η αστυνομία του Λονδίνου, μεταξύ άλλων αστυνομικών υπηρεσιών της Ευρώπης, έχει διαλέξει το Glock και το ίδιο συμβαίνει και σε αρκετές αντίστοιχες υπηρεσίες στη Γερμανία και σε αρκετές ακόμα χώρες. Στην Ελλάδα πολύ καλός πελάτης της Glock είναι το Λιμενικό Σώμα. Τα πρωτοποριακά αυτά πιστόλια έγιναν γνωστά πριν μερικά χρόνια, όταν δημιουργήθηκε ζήτημα στην Αμερική, κυρίως για τη δήθεν δυνατότητά τους να περ-νούν αόρατα από τις ακτίνες των μηχανημάτων ασφαλείας των αεροδρομίων. Πλαστικό όπλο και όπλο για τρομοκράτες χαρακτηρίστηκε με μεγάλη ευκολία το πιστόλι G.17, η αλήθεια όμως ήταν πολύ διαφορετική. Το πραγματικά πρωτοποριακό στοιχείο του Glock ήταν η χρήση ενός ειδικού πολυμερούς υλικού από το οποίο είναι κατασκευασμένο το κάτω μισό του όπλου, το σώμα, πάνω στο οποίο συναρμολογείτε η κάννη με τη θαλάμη, το κλείστρο και τα ελατήρια, όλα φυσικά από ατσάλι και μάλιστα άριστης ποιότητας. Αυτό λοιπόν που πολύ εύκολα κάποιοι ονόμασαν πλαστικό, είναι ένα μεγάλο μέρος του συνολικού όγκου του όπλου, όμως σε καμία περίπτωση δεν κάνει το όπλο αόρατο στις ακτίνες X και στους ανιχνευτές μετάλλου, αφού όλα τα υπόλοιπα ατσάλινα κομμάτια είναι αντίστοιχα μεγάλα σε όγκο και με σαφώς μεγαλύτερο βάρος. Με τη χρήση αυτού του πολύ εξελιγμένου πολυμερικού υλικού, οι αυστριακοί σχεδιαστές πέτυχαν μικρότερο συνολικό βάρος, χαμηλότερο κόστος βιομηχανικής παραγωγής, αλλά και εξαιρετική αντοχή σε μηχανικές καταπονήσεις, εξωτερικές μικροαμυχές και οποιουδήποτε είδους χημική διάβρωση π.χ (θάλασσα, ιδρώτας κ.λπ.). Εκτός από την επιλογή των υλικών, το δεύτερο σημείο που κάνει το G.17 να ξεχωρίζει είναι ο τρόπος λειτουργίας της σκανδάλης. H λειτουργία της σκανδάλης του Glock ονομάζεται Safe Action από την εταιρία και είναι εντελώς διαφορετική από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί. Θυμίζω εν συντομία ότι οι δύο βασικοί τρόποι λειτουργίας μιας σκανδάλης είναι η διπλής ενέργειας και η μονής ενέργειας. Στη λειτουργία διπλής ενέργειας (double action) το όπλο είναι σε κατάσταση ηρεμίας και για να πυρο-βολήσει κανείς πιέζει τη σκανδάλη σε μια μακριά και βαριά διαδρομή κατά τη διάρκεια της οποίας σηκώνεται η σφύρα του όπλου μέχρι το ύψος που είναι απαραίτητο για την πυροδότηση του καψυλλίου, από όπου και πέφτει στο τέλος της διαδρομής της σκανδάλης. H λειτουργία αυτή (που έχουν όλα τα σύγχρονα περίστροφα) είναι η πιο ασφαλής, αλλά είναι πιο δύσκολη ειδικά στα χέρια άπειρου σκοπευτή στην ακρίβεια της βολής. H μονή ενέργεια (single action) είναι η περίπτωση όπου η σφύρα του όπλου είναι οπλισμένη, και ένα μικρό πάτημα της σκανδάλης την απελευθερώνει για να πέσει και να πυροδοτήσει τη σφαίρα. Με τη μονή ενέργεια σκανδάλης (που χρησιμοποιούν όλα τα σκοπευτικά όπλα, τα κυνηγετικά, τα αεροβόλα τουφέκια και τα πιο πολλά πιστόλια στις επόμενες βολές μετά την πρώτη), η ακρίβεια της βολής είναι καλύτερη, αλλά ένας απρόσεκτος σκοπευτής κινδυνεύει πάντα να πυροδοτήσει μια σφαίρα χωρίς να το θέλει. Το Safe Action της Glock είναι πιο κοντά στη διπλή ενέργεια, αλλά με αρκετά πιο ελαφριά σκανδάλη σε σχέση με τα συνηθισμένα double action, και αυτό επιτυγχάνεται λόγω της έλλειψης σφύρας (και άρα βάρους, ισχυρών ελατηρίων, κ.λπ.) στο μηχανισμό πυροδότησης. O ίδιος ο επικρουστήρας τραβιέται πίσω στο αρχικό στάδιο της διαδρομής της σκανδάλης και πέφτει ο ίδιος με τη δύναμη του ελικοειδούς ελατηρίου που τον περιβάλλει για να πυροδοτήσει τη σφαίρα. Σε κατάσταση ηρεμίας, ο επικρουστήρας βρίσκεται σε μια ενδιάμεση θέση της διαδρομής του, ασφαλισμένος από μια παθητική ασφάλεια, και δεν υπάρχει κανένας απολύτως κίνδυνος τυχαίας πυροδότησης, αφού δε βρίσκεται υπό αρκετή τάση ελατηρίου ώστε να πυροδοτήσει το καψύλλιο από τη θέση αυτή. O μοναδικός τρόπος για να πυροβολήσει το όπλο είναι να πιεστεί η σκανδάλη μέχρι το τέλος της σχετικά μακριάς διαδρομής της, και σαν πρόσθετο μέτρο ασφάλειας υπάρχει ένας μικρός μοχλός πάνω στη σκανδάλη που πρέπει να πιεστεί για να επιτρέψει στη σκανδάλη να κινηθεί προς τα πίσω. Αυτό ασφαλίζει τη σκανδάλη στην ομολογουμένως δύσκολο να συμβεί- περίπτωση όπου η άκρη της σκανδάλης θα σκαλώσει σε μια κακοσχεδιασμένη θήκη κατά την επανατοποθέτηση. Σημαντικό στοιχείο του πιστολιού αυτού είναι η πλήρης απουσία οποιουδήποτε μοχλού ασφαλείας, κάτι που σημαίνει ότι οποιαδήποτε στιγμή, αν το πιστόλι είναι γεμάτο, με το πάτημα της σκανδάλης πυροβολεί. Αυτό το σημείο ερμηνεύεται διαφορετικά από τον καθένα και πολλοί πιστεύουν ότι για να είναι ασφαλές ένα όπλο, θα πρέπει να διαθέτει μοχλό ασφαλείας. Αυτό είναι ένα σημείο στο οποίο δεν μπορεί εύκολα να δοθεί κατηγορηματική απάντηση, κυρίαρχη άποψη όμως είναι, ότι σε ένα σύγχρονο όπλο που δεν κινδυνεύει να πυροβολήσει από μόνο του αν πέσει κάτω ή αν δεχθεί ένα ισχυρό σοκ (και φυσικά δεν είναι λειτουργίας single action), είναι ότι ο μοχλός ασφαλείας κάθε άλλο παρά καλό κάνει, ειδικά στα χέρια ανεκπαίδευτων ανθρώπων. H βασική αντίρρηση στο μοχλό ασφαλείας αναφέρεται στην ψευδαίσθηση της ασφάλειας που προσφέρει (μην ξεχνάτε και το παλιό αλλά πολύ σοφό ρητό τα πιο επικίνδυνα όπλα είναι τα άδεια και τα ασφαλισμένα). Πιστεύοντας ότι το όπλο όταν είναι ασφαλισμένο είναι εντελώς ακίνδυνο, ο άπειρος χειριστής συνηθίζει σιγά - σιγά και θεωρεί το όπλο ένα άψυχο αντικεί-μενο και το αντιμετωπίζει χωρίς το σεβασμό που πάντα χρειάζεται, θέτοντας τη βάση για ένα ατύχημα. Από την άλλη, σε μια δύσκολη στιγμή (και μιλάμε πλέον μόνο για την αμυντική χρήση του όπλου στα χέρια ενός αστυνομικού για παράδειγμα), ο πανικός της στιγμής κάνει τον άπειρο σκοπευτή να πιέζει τη σκανδάλη και να μην μπορεί να αντιληφθεί (μέσα στα κρίσιμα πρώτα 1-2 δευτερόλεπτα) γιατί το ασφαλισμένο πιστόλι δεν πυροβολεί. Στα θετικά χαρακτηριστικά του όπλου πρέπει να αναφέρουμε την πολυγωνική διατομή της κάνης, που σφραγίζει καλύτερα τα αέρια πίσω από τη βολίδα σε σχέση με τις συνηθισμένες ραβδώσεις, κάτι που βελτιώνει την ταχύτητα του βλήματος αλλά και την ακρίβεια. Επίσης, σημαντικό στοιχείο είναι και η μεγάλη χωρητικότητα του γεμιστήρα (17 + σφαίρες) που όμως συνδυάζεται και με μια λαβή σαφώς λεπτή και εύχρηστη ακόμα και από σκοπευτές με μικρά χέρια. Glock 17 9mmx19 4ης ΓΕΝΙΑΣ (Gen 4) Το Glock 4 Gen έχει ελαφρώς αλλαγμένο το ανάγλυφο της λαβής. Προσδίδοντας καλύτερο και ασφαλέστερο κράτημα. Επίσης, έχει εφαρμοστεί ένα σύστημα εναλλάξιμων πίσω τμημάτων της λαβής έτσι ώστε να ταιριάζει σε μικρότερα ή μεγαλύτερα χέρια. Επίσης , υπάρχει πλέων η δυνατότητα να τοποθετηθεί το κομβίο απελευθέρωσης του γεμιστήρα είτε στη δεξιά, είτε στην αριστερή πλευρά της λαβής για χρήση από αριστερόχειρες. Μηχανολογικά, το επαναστατικό ελατήριο έχει αντικατασταθεί από ένα διπλό ελατήριο και ο εξωστήρας έχει αλλάξει σχήμα, με σκοπό να λειτουργεί και ως ένδειξη γεμάτης θαλάμης. Τεχνικά Χαρακτηριστικά ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΩΝ mm 165 ΒΑΡΟΣ 625g ΒΑΡΟΣ ΣΚΑΝΔΑΛΗΣ 2.5kg ΔΙΑΜΕΤΡΗΜΑ 9mmx19 ΜΗΚΟΣ ΚΑΝΗΣ 114mm ΜΗΚΟΣ ΚΑΝΗΣ 4.49inch ΜΗΚΟΣ 186mm ΜΗΚΟΣ 7.32inch ΠΛΑΤΟΣ 30mm ΠΛΑΤΟΣ 1.18inch ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΑ ΣΤΑΘΕΡΑ ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΛΕΙΣΤΡΟΥ ΑΤΣΑΛΙ ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΟΡΜΟΥ ΠΟΛYΜΕΡΙΚΟ ΥΨΟΣ mm 138 ΥΨΟΣ inch 5.43 ΧΡΩΜΑ ΜΑΥΡΟ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΕΜΙΣΤΗΡΑ 17+2 |
Τελευταία διόρθωση: 12 Χρόνια 7 Μήνες ago από frog130.
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
|
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.097 δευτερόλεπτα